به گزارش قدس آنلاین و به نقل از دبیرخانه دائمی همایش برندینگ، محمود بنانژاد با بیان اینکه برند و برندسازی تنها در صنعت خلاصه نمیشود، اظهار کرد: ذهنیت بسیاری از افراد از برندسازی به صنایع بازمیگردد در صورتی که نام و نشان تجاری فقط معطوف به کارخانجات نیست و بسیاری از کالاها و یا خدمات صنفی از دیرباز دارای جایگاهی بودهاند که تبدیل به برند شدهاند.
عضو هیئت رییسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: یک واحد صنفی از گذشته به دلیل اعتباری که در کالا و خدمات خود داشته برند بوده است مانند برخی از رستورانهای شهر مشهد که در طول سالها توانستهاند کیفیت خدمات خود را حفظ کنند و نام و نشان تجاری آنها امروز خود نشاندهنده کسب و کار و برند آنهاست.
وی با بیان اینکه حدوداً 120 هزار واحد صنفی در مشهد وجود دارد، گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر واحدهای تولیدی و خدمات فنی اقدام به برندسازی کردهاند و اکنون حدود 10 هزار واحد در مشهد برند خود را دارند.
بنانژاد با اشاره به اینکه برندسازی یکی از مهمترین جنبههای هر کسب و کاری است و فرقی نمیکند که بزرگ یا کوچک باشد، گفت: در حقیقت برند تصوری است که مشتری از یک کالا یا خدمت دارد و جایگاه و ارزش آن کالا را مشخص میکند به همین دلیل است که گفته میشود برای موفقیت برندسازی باید نیازها و خواستههای مشتریان خود را بدانید.
رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: در حقیقت برند اعتبار یک کالا یا خدمت و تعهدی است که نسبت به مشتری دارد و بسیار سخت به دست میآید، برند با کنترل کیفیت و تبلیغات ایجاد میشود اما نگهداری از برند سختتر از ایجاد آن است زیرا خدمات وکالاها باید همواره در چارچوب استانداردها باشد تا آن برند حفظ شود.
بنانژاد با اشاره به اینکه در سالهای اخیر با کمک انجمن مدیران صنایع خراسان اقدامات بسیار خوبی برای تشویق واحدهای صنفی به برندسازی انجام شده است، اظهار کرد: در جلسات عمومی و یا همایشهای اتاق اصناف تلاش شده تا واحدهای صنفی را بیشتر با موضوع برندسازی آشنا سازیم و در زمینه مزیتهای داشتن برند و اینکه چه هویتی به کسب و کار آنها میدهد اطلاعرسانی کنیم.
وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت برخی از واحدها تمایل چندانی به برندسازی نشان نمیدهند و دلیل اصلی آن را هم اینگونه عنوان میکنند که با ثبت نشان تجاری مشکلاتی از قبیل مالیات و بیمه برای آنها ایجاد میشود.
انتهای پیام
نظر شما